بایسته‌های ایستادگی ملت مقابل عملیات روانی دشمن-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

بایسته‌های ایستادگی ملت مقابل عملیات روانی دشمن

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه ازجمله راهبردهای دشمنان برای تأثیرگذاری بر جامعه هدف و حفظ منافع خود استفاده از ظرفیت‌های جنگ روانی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در شرایط خطیر کنونی تأکید کردند، دشمن واقف به موفقیت‌های ملت ایران است، بنابراین تلاش می‌کند با عملیات روانی توانمندی‌های علمی را از ملت بگیرد و مانع وحدت و انسجام ملی شود.
سید رضا صدرالحسینی؛ کارشناس مسائل سیاست خارجی
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 17
کد خبر: ۲۵۴۶۶۲

بایسته‌های ایستادگی ملت مقابل عملیات روانی دشمن

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) در دیدار دست‌اندرکاران ستاد کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان ترفند بدخواهان ایران در ایجاد جنگ روانی و ترس برای به عقب‌نشینی واداشتن ملت ایران در عرصه‌های گوناگون، شناخت توانایی‌های خود و پرهیز از بزرگنمایی توان بدخواهان را راه مقابله با این ترفند خواندند و فرمودند: شهیدان با فداکاری و مجاهدت خود در مقابل این جنگ روانی ایستادگی و آن را خنثی کردند.

 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) یکی از پایه‌های اصلی جنگ روانی علیه ملت عزیز و ایران اسلامی را بزرگ‌نمایی از توانایی‌های دشمنان خواندند و تأکید کردند: از ابتدای پیروزی انقلاب آنها به شیوه‌های مختلف به ملت ما تفهیم و القا می‌کردند باید از آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها بترسید. هنر بزرگ امام خمینی(ره) بیرون راندن ترس از دل‌های ملت و خودباوری و اعتماد به نفس دادن به آنها بود. ملت ما احساس کرد با اتکا به نیرو و توان درونی خود قادر به انجام کارهای بزرگ است و دست دشمن آنچنان که وانمود می‌کند، پُر نیست.

دشمن تلاش می کنند بر رقیب، حریف یا دشمن به گونه‌ای تأثیر بگذارد که آن را از داشته های خود دور کند


رهبر انقلاب اسلامی هدف دشمن از جنگ روانی در عرصه نظامی را ایجاد ترس و عقب‌نشینی خواندند و فرمودند: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی به دنبال دارد.

 


سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عملیات روانی دشمن به «راهبرد معاصر» گفت: دنیای امروز پیچیدگی های خاصی دارد و ازجمله راهبردهایی که دشمنان برای تأثیرگذاری بر جامعه هدف و حفظ منافع خود دنبال می کنند، می توان استفاده از ظرفیت های جنگ روانی را عنوان کرد.


وی افزود: دشمن تلاش می کنند بر رقیب، حریف یا دشمن به گونه‌ای تأثیر بگذارد که آن را از داشته های خود دور کند یا به نحوی برنامه ریزی می کند که جامعه هدف نسبت به  داشته هایشان بی اطلاع باشند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی عنوان کرد: دشمن با استفاده از ظرفیت عملیات روانی درصدد تضعیف جامعه است تا به توانمندی های داخلی توجه نشود. عملیات روانی بر روی افراد، گروه ها، جریان ها یا ملت هایی تأثیرگذار است که اعتماد به نفس خود را از دست داده اند. عملیات روانی یکی از روش های اساسی و اقداماتی است که در حدود 50 سال اخیر راهبرد مهم دشمن برای تحقق اهدافش در جوامع اسلامی و کشورهای تحت استعمار خود بوده است.

 
صدرالحسینی گفت: سطح بالاتر عملیات روانی به عنوان جنگ ترکیبی یا جنگ شناختی مطرح است، اما عملیات روانی روی ملت‌ها به این دلیل اجرا می شود تا داشته هایشان را فراموش کنند و با خودتحقیری نتوانند از توانمندی‌ها برای پیشرفت توسعه و دفاع از کشور استفاده کنند.

 
وی درباره اهميت تأکید بر عملیات روانی در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب ناظر بر همین موضوع است، زیرا یکی از مهم ترین ابزارهای دشمن در برابر ملت ایران، استفاده از عملیات و فضاسازی روانی است. رسانه های غربی به عنوان توسعه دهندگان عملیات روانی با ساخت محتواهایی که ملت های هدف را تحقیر و به آنها تلقین می کند «بدون غرب و تسلیم غرب شدن قادر به پیشرفت نخواهند بود»، کوشش می کنند جوامعی که خواهان به استیصال کشاندن آنها هستند را از اختیار تهی کنند و اعتماد به نفسشان را تا حد ممکن کاهش دهند.

 
کارشناس مسائل سیاست خارجی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در شرایط خطیر کنونی تأکید کردند، دشمن واقف به پیروزی ها وموفقیت های ملت ایران است، بنابراین تلاش می کند در قالب عملیات روانی داشته ها و توانمندی های علمی را از ملت بگیرد تا مانع وحدت‌ و انسجام داخلی شود.


صدرالحسینی معتقد است: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، دشمن تلاش می کند با کوچک نشان دادن پیشرفت های نظامی و سیاسی، به نحوی نفوذ ایران در منطقه را کاهش دهد تا جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه از دست برود و فضا برای مانور صهیونیست ها باز شود.


وی افزود: مقام معظم رهبری این موضوع مهم را در میان گذاشتند تا ملت مسلمان ایران متوجه باشند باید قدر داشته های خود را بدانند و به آن افتخار کنند، زیرا دشمن درصدد است خود را در صحنه ها و جبهه های مختلف برتر از ملت ایران نشان دهد و کوچک بشمرد، لذا باید جامعه را با توانمندی های خود آشنا کرد و با تقویت خودباوری، مانع تحقق خواسته های دشمن شد.

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، دشمن تلاش می کند با کوچک نشان دادن پیشرفت های نظامی و سیاسی، به نحوی نفوذ ایران در منطقه را کاهش دهد


کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: نباید همیشه پدافندی بود، بلکه در برخی مواقع باید آفندی عمل و نقاط ضعف دشمن را در افکار عمومی برجسته کرد. دشمن نقاط ضعف بسیاری دارد به عنوان نمونه، رژیم صهیونیستی در موضوعات منطقه، سیاست خارجی و داخلی نقاط ضعف بسیاری دارد.

 
صدرالحسینی تأکید کرد: بعد از جنگ غزه، رژیم غاصب صهیونیستی دیگر در منطقه و جهان جایگاهی ندارد به نحوی که در حوزه‌ اقتصادی، نظامی، سياسی و اجتماعی دچار معضلات جدی شده است. وقتی واقعیت های خودمان و دشمن را مرور و بازخوانی کنیم، اعتماد به نفس و خودباوری جامعه‌ تقویت می شود. این بار دشمن تحت تأثیر عملیات روانی ما قرار گرفت، به نحوی که توطئه های دشمن خنثی شد و قادر به تحمیل خواسته های خود بر ملت ایران نبود.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار